Jumaat, 4 Disember 2015

Dua insan yang ku rindui..




Assalamualaikum... <3

Selamat petang semua.Baru nak test wat blog.Hihihi...
Sebenarnya saya tak ada apa2 pun nak update...Yang ni gambar terimbas kembali masa tengah preggy and masa ada kucing dulu..

Alkisahnya...3 ekor kucing dan anak saya meninggal pada masa yang amat dekat.Wallahualam kenapa saya tak tahu.

COMOT,SILVER N BELANG


Saya masih ingat lagi 3 ekor kucing saya,Comot,Silver dan Belang.Ketiga tiga ekor ni memang saya sayang sangat....Penyebab kematian semua saya tak tahu..Yang paling kerap sakit adalah si Silver.Pernah satu ketika dulu si Silver ni demam...Tido je dari malam berganti malam..Makanan favourite die pun die x jamah.Saya try la search kat internet kenapa lah kan.Alkisahnya,bila kucing kita ni telinga nya sejuk,maknanya,kucing tu tak sihat..Boleh juga di katakan sedang demam.Las2,suami ajaklah pergi pasar,beli air kelapa muda..

Start pegi pasar tu,saya terus beli sebijik kelapa.Datang je terung pakai shringe untuk paksa dia minum.Berhingus hingus lagi.After puas paksa minum 2 ke 3 shringe,saya bawak dia pergi tidur sama.Bawah katil je tau..hihi..

Kalau x silap dalam pukul 3 pagi si Silver ni kejutkan saya.Dia cium cium saya atas katil.Termeow meow..La..dah sihat dah..memang terbaik jugak lah air kelapa ni kat haiwan...Baru saya teringat,last dia makan masa sehari sebelum dia sakit tu...Saya gagahkan jugak bangun dari atas katil pegi dapur rebus ikan gembung.....ngantuk giler..Nak wat cane..sayg kucing kan.hihihih.

xlama lepas tu,si Silver ni sakit balik...Berjangkit dengan Comot dan Belang..Yang peliknya,si Comot dahulu meninggal di susuli Silver.Belang pula hilang dari radar selepas kedua dua beradiknya meninggal...Jarak memang dekat2 lah...Lepas ketiga tiga tu meninggal,saya terasa amat lah sunyi..xde lagi tidur atas kepala,xde lagi nak gurau gurau,xde lagi tukang cakar...

kematian amat lah misteri..

Letih pulak menaip nya..Kisah satu lagi tu nanti saya sambung.....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan